Hockey

Heldag i SCHELLLEFTE igår , jag gillar stan - lagomt stort och finns det mesta och lite till, ungarna blev lite less där men det blir ju lätt så, de var ju några styckna (6 närmare bestämt, vi glömde till och med ett av barnen på en affär, tack och lov för mobiltelefonen ;-) så de roade sig.
Vi shoppade lite, fikade lite shoppade igen , tittade , surrade och vi åt världen godaste pizza mitt i stan på en liten pizzeria efter gågatan mot kyrkan till som hette Viking - godaste pizzan jag ätit på länge, alla var nöjda med maten - mysig restaurang var det också ...
Sen blev det hockey, det var ju en spännande match , SAIK kunde ta serieledning , nu blev det inte så , de såg ut som vårat hockeylag på slutet - nästan , ( nu menar jag ju att "vårat " hockeylag är lika bra som SAIK inget annat ) de såg trötta ut .
De förlorade i förlängning- trist eftersom de ledde m 2-0 , men det är ju det som är lite av tjusningen med hockey, det kan gå  undan i svängarna!

Hemfärden drog ut på tiden då vi stod inparkerad långt in på om rådet och alla ska ju hem samtidigt- vi var stickan mitt i plocke-pinn för er som spelat det ...
Men hem kom vi , klockan var nog runt midnatt så det gick skapligt ändå trots renar och halka !

Trötta barn var det - de somnade ganska fort i bilen.

Förresten godisburkarna kostar 50 kr styck, och toapapperet 180 kr, jag tar några burkar på macken , men  Anna du kan hämta i helgen nån gång, jag är borta hela fredag, men familjen ska ju vara nånstans här hemma och sen är vi hemma under helgen !

Nu blir det t att väcka trötta barn....

Kommentarer
Postat av: Anna

Då kommer vi förbi på lördag..=)

kram kram

2008-10-29 @ 19:15:18
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0