Nostalgi

På radion i morse vevade de igång denna gamla dänga - fick en riktig kalldusch av nostalgifeeling där jag stod i vår källare tidigt på morgonen...
Lukt och känsla av Disco på UG torsdagkvällarna , när det var min blivande svåger som var discjockey ( oftast) fast det visste jag naturligtvis inte då , och inte nån annan heller...
När skogiskillarna kom ner och alla tjejer suckade och log lite fånigt ...och när grabbarna från Lycksele kom hit och dansade Break Dance ... Mina ungar i dag skulle ha sagt att de ägde dansgolvet !
Tryckare och discodancing, staying Alive och Grease ... 


Sen avslutades ALLTID discona m den här låten ... som jag minns det ...


Och det var nya lyckliga par, nån övergiven stackare, som grät i ett hörn , nåt nytt att prata om på skolan dagen därpå....
Det var tider det !!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

I´m Back ! Peppad av ditt inlägg...

2008-11-18 @ 09:05:33
URL: http://kixvix.blogg.se/
Postat av: Monica

Och när grabbarna från Skidlinjen kom ned....... GLÖM inte det......

2008-11-18 @ 09:12:21
Postat av: Anonym

ja den är ju klockren. Josef brukar spela lite gammal -80tal ibland och då kommer minnena flygande. Jo grabbarna från skidlinjen.... Monica....

2008-11-18 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0