Alltså

Jag hade som också tänkt mig ner t Stensele och Frk Holgersson, på kaffe i alla fall, men jag ORKAR inte ....

Vaknade tidigt i morse (06,30) , skickade mellanK till skogen och kunde inte med att gå isäng, så jag städade, tvättade, förberedde  middag och gjorde frukost, t oss som var hemma, sen kl 10.30 åkte vi t Stallet i stensele och tittade på hopptävling.
Rätt trevligt att se för första gången , vackra djur , men lite skrämmande att se när de vägrade och kastade av ryttare och spattade lite, bestämde mig för att lilla K gärna får hålla på m hästar, men det blir att stanna på ridlekis, inte gå vidare till nåt svårare...Rätt skönt när hon rider och nån går omkring och håller i hela tiden

Sen blev det Akkan och lunchfika m vännen , för att sen fortsätta på badet, lilla K ,hennes kompis och stenselekillen som var med badade i 2,5 timmar, utan uppehåll, lilla K är överraskande duktig på att "simma" och "dyka"  m tanke på att det inte är så ofta hon är där...
Efter badet blev det middag på jobbet, innan vi fortsatte på ladan för att nöta lite på skenorna... till och med jag nötte en stund...men mina talanger på det området är begränsade...
Lilla K visade framfötter igen , hennes humör brukar sätta stopp, men ikväll åkte hon i ungefär en timme och gjorde riktigt bra ifrån sig ... Jag tror det beror på hennes nya skriller där skenan inte är som en banan utan ganska rak!
( tänk er själv att åka omkring på gungande bananer, hon föll hela tiden förut, framåt och bakåt - det gör hon inte nu )

Nu blir det att hänga framför tvn, för ovanlighetens skull !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0