6 november 2005

FÖr några år sen började jag blogga... på ett annat ställe.... så här skrev jag då ...måste skriva ut dessa inlägg så jag har dem kvar ...

Har haft en ruggigt sköön helg med familj och mycket goda vänner .........
Ätit gott, sovit gott, myst umgåtts med några av de goda vänner jag har förmånen att ha och läst en bra och sorglig bok av Dani Shapiro ;Familjebilder .

Jag grät nu på slutet så tårarna sprutade och Abbe låg bredvid och läste en egen bok, men när han såg hur jag grät och snyftade så blev han lite orolig och frågade vad det var, men man är ju så inne i boken , hur det ska sluta, så jag var ju inte riktigt kontaktbar utan bara läste och grät .........
Men mamma vad är det , mamma vad händer, varför gråter du ?????????
Så - inget svar från mamma utan bara tårar....
Då tittar han på mig och säger ; Vet du , det var värre för Jesus !
Vad då säger jag ?
Jo,fortsätter Albin gravallvarlig ,du förstår du behöver inte gråta för det var värre för Jesus för honom spikade de upp på ett kors !
Med andra ord gråt inte över bagateller för Jesus han blev minsann uppspikad på ett kors "Av de andra killarna "

Sen drar han gärna en Bellmanhistoria om Bellman och Nyrsken och Torsken ........
Ha det bra jag gillar er !
Kram


hör just på tv - det blir inget nytt badhus just nu - kommunens ekonomiska läge är för dåligt.....
Kommunen får göra som jag gör ... hoppa på Harry Boy Tåget ... jättelätt, bara att köpa bongen, ha den i väskan, gå in på spelhörnan och hoppas på miljonregn- för hur ska vi annars få bättre kassa i kommunen ????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0