Vilken helg

Fredag åkte vi ner till Svågerns barndomstrakter, han är inte uppvuxen där men båda föräldrarna kommer från trakterna kring Nordingrå, Docksta, Nora... så in efter småvägarna , illamåendet vällde över mig, det var värre än Norgevägarna men till slut kom vi till ett gammalt hus FULLT med gamla grejer

         

Rena himmelriket för en sån som jag... spinnrockar, stolar, soffor, bord, vävstolar, sängar i alla modeller, det fanns tredubbelt av ALLT

Sen sov vi hos en släkting t svågern som hade kanonfin inglasat uterum



Lördag och shopping, Ikea Maken och svågern blev less men jag är inte förvånad De köpte stolar på Rusta ...



Hotell Södra Berget kan vi rekommendera !
God mat , gott vin, trevlig servitör ( Patrik Attini gamla hotellchefen i Storuman som nu driver Södra Berget )
Sköna sängar, ja det var bra ... Vi hann inte prova spaavdelningen, det blir nästa gång ...

Och sen då ...

ROD STEWART

Kanon !                                      



Men vi hörde till yngsta besökarna... Medelåldern var 55 + , Roddan själv shakeade ass bra för att va så gammal ;-), tanterna i publiken sjöng med och himlade med ögonen... Han har Karisma Karln !

Söndag morgon fick vi kaffe hos släktingar som vi inte hälsat på förut! Finaste sagohuset bodde de i !
Mitt i Sundsvall men nästan in i skogen ! Sååå roligt att träffas !

IKEA hann vi en vända till ... Kom hem 19.30 ca !

Sen måste jag säga TACK till alla barnskötare under helgen , jag tror mina barn har haft en kanonhelg de med !
En var i Pauträsk åkte traktro, sköt luftgevär, sov på Logen.
En var hos två olika kompisar, och fick göra massa kul !
Den tredje fick som sagt var skjuts både till och från Umeå  Av Lina, jättesnällt ! Hos mormor har hon verkligen fått njuta, shoppa och rå om mormor och Gurra !

Sorry Kicki vi hann inte förbi den här gången , tar det nästa gång !






Kommentarer
Postat av: Linda å Leia

Gud vilken rolig helg! =) Jag hade också stormtrivits bland de gamla grejorna...jag har faktiskt kört en spinnrock till loppan... för den passar inte hemma hos mig...

2008-05-26 @ 12:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0