kedjereaktion

I går kom jag hem från  jobbet
skulle börja med maten,
skulle leta lök i kylskåpet,
hittade grönsaker som med råge passerat bäst-före-datumet
Drog ut lådan för att rensa och diska ur
tänkte jag tar nästa låda också
då hittade jag hålet
hålet som de på Rent Hus har sagt att man bör rengöra någon gång i månaden
det hade jag aldrig gjort
tog fram tops
torkade mögel och bakterier
flera gånger
sen gick jag igenom hylla efter hylla
 hittade intressanta syltförpackningar som innehöll både det ena och det andra
hittade Keso m bäst-före sista januari ( öppnade inte locket)
Jag torkade och decinficerade med rengöringsmedel             KLORIN 1,5L
Jag kastade gammal och obrukbar mat
När jag var klar så tog jag fram löken och gjorde Ugnsstekt falukorv!

Usch säger jag bara vad det kan vara äckligt i ett kylskåp
fast man inte tycker man har något där.....

Maken kommentar ; Fanns det ett sånt hål i kylskåpet ???
Jo du det gjorde det !

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker att det är taskigt att man inte vetat av det där hålet förut. Vad är hålet bra till egentligen?

2008-03-19 @ 17:07:21
URL: http://linda1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0