Vem ska man

tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är så här....

Gomiddag, varm korv och smörgåstårta hos Mejan m familj där äldsta dottern gått ut klass 9 idag ...
Mums med gott fika och surr.... virrade bort Mejan ett par gånger, det är inte roligt för det är ingen sport alls....

Hem och skulle baka kaka men så fick vi besök av Hansapansa och lille Timon , jordens cooling , We löööv him redan , lilla K och jag ! Alldeles lagom stor att mysa med.... en liten 9 veckors jack russel Åhhhh vad sugen man kan bli på valp .... Och jag gosade utan att känna nåt  nys och snörvel...
Vi erbjuder oss på stående fot att  "barn"vakta !!!

Men sen blev det kaka långpannekaka, med havregrynsmojs på ...

Imorgon blir det "snygglindas rockyroad" hoppas jag ....
Måste bara köpa tårtor, hämta nyckel t gympahall , jobba, handla, feja dona...
Åh jagkänner lugnet ...... Andasin, andas ut ...

Förresten jag har ett uppdrag , jag drar det lite kort nu så drar jag det långt imorgon
Det ska finnas en dikt/vers som handlar om en gubbe som är ute och jagar en älg, han jagar samma älg, dag efter dag ... 
Till slut så ska han få syn på älgen på nån myr ochfå in honom i siktet, men efter den långa jakten så säger han till älgen att han inte ska skjutad en utan att det får gå så att gubben får fortsätta jaga den nästa dag .... eller nåt sånt ...

Fråga gärna runt det känns viktigt att hitta den här versen/dikten ... Inte för min skull bara utan för någon annan...


Kommentarer
Postat av: Maria

Men hallå där, menar du att jag är lätt att virra bort??? Förtal säger jag bara! Fnys...

2008-06-12 @ 23:46:30
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0