hoppla

Så många läsare och så lite skrivet i dag !
Här kommer det !

Gårdagen var kanon ! Jag hann en hel del ! Sovmorgon , loppis i Stensele, loppis på Röda Korset, städa klart altanen (storskurning var absolut nödvändig - vi såg inte ut genom fönstren där ),solade en liten stund , handla middagsmaten, grillmiddag Grillad älgfile, potatisgratäng ,sallad och färsk ciabatta m fetaostfyllning MMMmmmm , Satt ute på vår fina sommaraltan och käkade !
Sen kom vännerna frissan och murarn över och åt efterrätt, rabarberpaj m glass och vaniljsås, nåt vinglas till och kvällen var fulländad !

Maken har satt potatis ...

Jag har hunnit läsa i helgen ! Det är så skönt när man inte måste göra nånting ! Bara gör det man känner för just då !
Jag njuter i fulla drag ! Det lär inte vara länge ...

Idag var det loppan i Långsjöby, var där tidigt m lilla K vi  hade tjejmys, shoppade två böcker och ett pussel , hittade inget nytt under solen ...Men vi fikade lilla K älskar att fika där , det hör till ! ( jag gillar oxå fikat i o f sig så jag är inte svårövertalad )
Sen åkte vi hem, lilla K skulle till kompis, lilla fröken E B och fatta , när jag var där gjorde jag helgens loppisfynd ;-)) Det ska ni få se när det är klart , jag hann bara hem så satt jag igång m renovering och piffning av fyndet ! Det blev lite mer som skulle piffas samtidigt så ...
Fatta ... där i bodan så stod det som jag letat efter länge och ägaren var inte helt missnöjd att bli av med det ...

Nu har vi vart på friidrottsträning ungarna och jag , lilla K hängde med på det hon kunde ...
Det är så roligt med en engagerad och duktig tränare som tar var och en med det de kan , alla gör sitt bästa och förbättrar sig ... På fredag är det vildmannaspelen , alla ungar kan vara med, mer om det står på Storuman RC

Nu har killarna duschat och hela källaren stinker av AXE ...

Jag är lite avis på vännen som är i varma landet och får sola och bada hela dagarna !
Idag har det ju inte vart nån sol som i går ...

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ska bli spännande att se hur det blev...eller så kanske du INTE ska visa det här...jag kanske ångrar mig...=0) Ska se om jag inte hittar mer skrot i min boda...kanske du vill köpa en trasig barnvagn,gamla serietidningar eller för små pjäxor...

2008-06-01 @ 21:38:09
Postat av: Linda

Meeen, jag blir nyfiken!! Säg första bokstaven! =)

2008-06-02 @ 08:38:45
Postat av: Stannapanna

Malin ; Näääää jag håller ju på fyller ett militärförråd med såna prylar och det är ingen hit tycker maken, så rensa och röj är min nya paroll inspirerad av Snygglinda ;-))

Linda ; Ha ha jag gillar hemlisar ;o) Det börjar bli vitt ...

2008-06-02 @ 09:13:12
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: SnyggLinda

Snyggmalin? Hur mycket ska du ha för att avslöja Annas hemlis? Jag är tät...

2008-06-02 @ 09:28:09
Postat av: MalinB

Snygglinda...det räcker med en extra stor bulle på torsdag =0)

2008-06-02 @ 17:45:03
Postat av: Linda

Malin... det kommer ju aldrig att gå.. visk, visk Anna kommer ju att vara där...=)



Det är GrAnna som fixar fikat... men jag ska hälsa henne att fixa något alldeles extra till dig! ;)

2008-06-02 @ 22:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0