vänner

I morse var Lotta på Bråkmakargatan hos oss igen ...
Lilla Kärleken alltså , hade  i går kväll bestämt sig för att hon ville ha lockar i dag .
Vi flätade det nybadade håret och hon la sig och sov. I morse kammade vi ut de små flätorna som nu stod som en gul hjälm runt huvudet på henne.
Jag hann inte mer än reda ut lockarna och tänkte "jag säger ingenting nu om det här" utan jag sa bara att nu var det dax att ta på overallen så skulle vi åka - Då stod hon där , Lotta på Bråkis med armarna i kors över bröstet, stampade foten i golvet och den gula hjälmen skakade, " Jag tänker inte gå så här, jag vill inte ha de här lockarna,jag tänker locka med den där grejen  "
Nehepp sa jag och suckade  det hinner vi inte , vi får blöta ner det och ta på mössan och hoppas det plattas ner lite innan dagis... Hon är envis som en gammal get och kan verkligen visa sin vilja, vilket oftast är bra för finns ingen som sätter sig på henne , Maken brukar säga att det är synd om den karl som ska leva med den bönan!

Från det ena till det andra , jag tror att slalombacken öppnar ikväll, ska forska i det och komma igen ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0