möte

Föräldramöte på hockeyn i kväll, bara synd en sån här gång att inte alla eller i alla fall flera kan komma för det kan komma fram mycket bra !

Hmmm mycket som rör sig i huvet nu ...

ska man eller ska man inte ???

vet man eller vet man inte ???

Ska jag säga som mellankillen Orka bry sig ?!

"Jag har ingen rätt att vilja förändra andra om jag inte själv är öppen för förändring"

Martin Buber

"Om vi vill lyckas med att föra en människa mot ett bestämt mål

måste vi först finna henne där hon är och börja just där.

Detta är hemligheten i att hjälpa.

Den som inte kan det lurar sig själv när han tror att han kan hjälpa andra.

För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad

hon gör men först och främst förstå det hon förstår.

Om vi inte kan det så hjälper det alls inte att jag vet mera.

Vill jag ändå visa hur mycket jag kan så är det för att jag är högmodig

så att jag istället för att hjälpa honom vill bli beundrad själv

istället för att hjälpa henne.

All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den man vill hjälpa

och därmed förstå att detta med att hjälpa är inte att

vara härsklysten utan att vara tålmodig.

Kan jag inte detta så kan jag inte heller hjälpa någon."

av Sören Kierkegaard, 1859


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag hoppas att Per var där för annars ska jag sparka honom på smalbenet på fredag när han och frun kommer. Ska bli underbart med lite Storuman besök. :O)

2008-01-16 @ 09:33:51
Postat av: Stannapanna

Ooo ska de besöka storstan ??!! Va kul ! Jo han var där !Lugnt !;-))

2008-01-16 @ 10:23:14
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: Monica

Jepp dom ska till Kanarieöarna en vecka. Något med jobbet. Så det blir en blixtvisit på fredag till lör morgon och sedan kommer dom igen nästa lördagkväll och åker hem sön kväll.. Skönt då behöver jag inte sparka honom gul o blå ;O) För det i alla fall. Hittar säkert något annat moooaahhaaa
Brukar ju försöka pumpa honom på senaste nytt. Men han har ju ett teflonminne så det är ju inte det lättaste. Har du något smaskigt kan du väl ge honom en hint!!

2008-01-16 @ 11:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0