kedjebrev

Jag fick ett mail... det är roligt med mail... men det här var ett kedjebrev... det är inte roligt med kedjebrev... sällan skickar jag vidare ... men nu tyckte jag om historien ...jag har faktiskt fått det här nån fler gång , men inte skickat vidare ...det betyder inte att jag inte har några vänner ... bara att jag inte vill ta upp deras tid med kedjebrev... därför får ni mina vänner det här och nu... om ni har tid och lust att läsa

'Gyllene omslagspapper'


Jag fick detta från en vän, som fick två saker att välja mellan.
Det sa mig att även jag hade två saker att välja mellan.

Jag har valt. Nu är det Din tur att välja.

Historien handlar om en mamma som för en tid sedan skällde på sin 5 åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt guldfärgat omslagspapper. Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att dottern använde pappret att dekorera en ask som hon placerade under julgranen.

Hursomhelst, den lilla flickan gav presentasken till sin mamma nästa morgon och sade,
'Den är till dig, Mamma.'

Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan, men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade presentasken och såg att det var tomt.
Hon sa till sin dotter med harm i rösten.
'Vet du inte unga dam, att när du ger bort en present är det meningen att det skall vara någonting i paketet?'

Hon hade tårar i sina ögon och sa, 'Men, Mamma,det är inte tomt! Jag blåste kyssar i den tills den blev full.'

Mamman blev förkrossad.Hon föll på knä och slog armarna om sin dotter och bad henne och förlåtelse för hennes obetänksamma ilska.

En kort tid senare tog en olycka dotterns liv, och det sägs att mamman behöll det gyllene asken bredvid sängen för resten av hennes liv.
När hon helst kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade hon asken och tog ut en inbillad kyss och mindes kärleken från barnet som hade lagt kyssarna däri.
En verkligt underbar känsla, denna gåva till oss är en ask full med ovillkorlig kärlek och kyssar från våra barn, familjen, vännerna och GUD.Det finns inget mer värdefullare än detta.

Så du har nu två val:
1. Sänd detta vidare till dina vänner, eller
2. Radera detta och agera som om detta inte berörde ditt hjärta.

Som du ser, jag valde första alternativet.
Vänner är som änglar som lyfter upp oss på våra fötter, när våra vingar har problem med att komma ihåg hur man gör när man flyger.

Om du får detta tillbaka mer än en gång, så vet detta. Dina vänner tänker också på dig

Jag skickar detta så här... ni behöver INTE skicka vidare ... Jag är glad över mina vänner !
Och ni som inte är mina vänner - jag bjuder ändå på den fina historien , förhoppningsvis har ni någon vän någonstans som ni kan tänka på just nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0