hopplala

redan lördag , och vi fick lite sovmorgon - skönt

I går var det middag på frasses... goda vännen följde med , sen var det tjejhockey

Idag har vi hockey, på schemat igen ... Storkillens lag ska möta Vännäs

vaknade i morse och grunnade lite på föreningsliv, jag tror att många föreningar går på knäna för att allt styrelsearbete kan vara ganska tungt, medlemmar och andra intresserade som ska tycka och tänka  och föreningen ska styras upp Det tar på krafterna att ta tag i saker och ting, det kan vara många uppgifter  som ska tas i och styras upp, det kan var att hålla i hop föreningen, se till att regler och stadgar följs, att man kommer med nya tag och ideer, att man utför saker som man brukar göra och att man framförallt har trevligt där man är.
Det är oftast  på frivillig basis där man även har ett heltidsarbete att sköta och familjen som man vill hinna med sen har man kanske andra vänner som man vill hinna träffa...
Ja ni förstår kanskr hur jag tänker , det jag då undrar är om det inte skulle finnas något sätt att premiera dessa människor som brinner för det dom gör och som egentligen utför ett arbete vid sidan om sitt "riktiga" arbete ?!
Men jag vet inte hur ? Någon sorts lön från någon sorts fond av ngt slag ?

Ja ja åter mot lördagens middagsbestyr




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0