det kom ett till mail

och den här var riktigt bra ! 

 


 
 
   




Historien om sömmerskan.




En dag satt en sömmerska og sydde nära älven,  plötsligt tappade hon sin fingerborg i vattnet.

Då hon skrek ut kom Gud till henne och frågade,
'mitt kjära barn, varför gråter du'? 

Sömmerskan berättade att hennes fingerborg hade ramlat i vattnet och att hon 
behövde den för att hjälpa sin man att  tjäna till livets uppehåll.

Gud sänkte handen ner i vattnet och tog upp en fingerborg i guld
innsatt med pärlor.

'Är det här din'? frågade Gud.

'Nej', sa sömmerskan.

Gud sänkte igen handen sin i älven och hittade en i silver  
med safirer.

'Är det här din'? frågade Gud.
Igen sade sömmerskan nej.

Gud undersökte botten av älven igen och hittade en fingerborg i läder.

'Är detta din fingerborg '? frågade Gud.
'Ja', sa sömmerskan.

Gud blev så glad för att kvinnan var så ärlig att han lät henne behålla

alla tre fingerborgar och kvinnan drog glad hem.

Några år senare gick sömmerskan tur längs älvekanten med sin man,
då han plötsligt trampade fel och ramlade ut i vattnet och försvan.

Då hon skrek om hjälp kom Gud fram igen.

'Varför gråter du, mitt barn', sa Gud.



'Å Gud, min man har ramlat i älven!'

Gud stupade ut i älven och kom upp igen med George Clooney.

'Är detta din man ?' frågade Gud.

'Ja,' grät sömmerkan.

Gud blev besviken. 'Du ljuger! Det är en synd!' 

Sömmerskan forklarade, 'Å, förlåt mig min Gud, det er en missuppfattning'.
Du förstår, om jag hade sakt nej till George Clooney, hade du kanske
kommit upp med Brad Pitt. När jag sakt nej till han, skulle du hämtat upp min

man. Hade jag sakt ja, ville du gett mig alla tre.
Gud, jag har inte den bäste hälsan och kan därför inte ta vara på alla tre
äktemännen, så det är DÄRFÖR jag sa ja till George Clooney.

Och Gud lät henne behålla honom.



Moralen i denna historien: När en kvinna ljuger, är det för en god
och ärlig orsak, och till bästa interesse för andra.


Det var våran historiea och vi tror på den!

Hälsningar,

Alla oss kvinnor.


Kommentarer
Postat av: Isa

He he ja där fick hon till det ;0)

2008-01-30 @ 20:00:47
URL: http://theblog.bloggagratis.se/
Postat av: SalazarGena

I do really am willing to thank you for your superb information referring to this topic. I think that you need the help of a professional submit article service or the magazine article submissions to make your topic more effective.

2012-01-19 @ 06:59:58
URL: http://www.4submission.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0