Apropå

                   
                Apropå min sömnad....

  • Jag hade TVÅA i syslöjd...
  •  När något av tyg är trasigt och skall lagas så säger lilla tjejen att pappa ska ta det med tíll macken och laga för han lagar ju saker....
  •  Sonen snart 12 år utbrister när jag ställer symaskinen på köksbordet ; Att du kan SY mamma ????
  • Jag syr inte gärna längre, ett tag gjorde jag det , har t.o. m sytt barnkläder, utekläder,sovpåsar, kläder till mig själv
  • jag är glad att vi nu är i Panellängdernas tid när jag inte behöver göra annat än gå på dollars (eller lokala tygaffären ) och handla färdiga längder - jättefina färdiga saker som jag kan fålla med knappnålar
  • Det finns fina färdiga kläder, dukar och TYGprylar som man kan köpa

Men nu ska jag försöka skaka liv i sömnadstarmen igen och sy lite, har nu sytt fyra kuddöverdrag i vit fleece som jag kan ta av och tvätta eller byta ut när jag är less eller vill förnya mig, billiga vita fleecefiltar fick bli kuddöverdrag !


Kommentarer
Postat av: Monica

Heja Anna..... Lite syslöjd hade vi men nog var träslöjd roligare :O)

2008-02-18 @ 09:26:59
Postat av: StAnnapanna

Jo jag var definitivt mer överens med hammare
och spik än med nål och tråd ;-))

2008-02-18 @ 10:26:26
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: Monica

Jag fick en symaskin av mamma när jag fyllde 16 kanske.... enda skillnaden nu är att hon syr mina gardiner på min symaskin.... När jag tar fram symaskinen går T ut :O)

2008-02-18 @ 11:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0