Godare nyare år

Min mattelärare , som inte finns i livet längre brukade säga ; Att mötas och skiljas är livets gång - det kan nog symolisera året som gått för oss i mångt och mycket !
(Han brukade även säga att ; Allting har en ände - korven den har två ...
Det är väl också sant på många sätt ..)

Att mötas och skiljas...
Jag har genom åren lärt mig att det är genom möten man växer och får kunskap om sig själv och andra.
Sen blir man aldrig fullärd
I år är det många som försvunnit ur våra liv på ett eller annat sätt - många som vi kommer att sakna väldigt mycket och tänker på ofta, andra som varit korta och oönskade bekantskaper saknar man kanske inte på samma sätt!
( Typ getingarna på vår bro )
Det är också många som kommit till i våra liv , nya bekanstskaper såna som vi lärt oss tycka om och såna som vi  håller på att lära känna ... Några som kommit och några som gått ...
Jag tycker om möten med människor , jag tycker om att vara med mina fina vänner ...

Sen önskar jag er alla ett godare nyare år !
Att allt som varit bra för er under året som gått ska bli bättre och att allt som varit dåligt - också ska bli bättre !


Nyårs hälsningar från oss !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0