pungtrubbel

totalförvirrad känner jag mig, tror att den vardagliga stressen börjar infinna sig och min hjärna är lite oförberedd...

Min syster ringde idag och hade glömt sin börs i sin svärmors bil, bilen åkte till Lycksele så där befinner sig börsen just nu.
Min syster ska om inget annat händer följa med mig t Skellefteå på torsdag och vill gärna ha sin börs då....
Ska nån till Lycksele kanske???
Lite tråkigt att shoppa utan börs... eller det KAN ju bli väldigt spännande.... springnota ...

Så åkte jag och hämtade dottern med bara nån minut till godo , stressen redan där, sen in på  

för att handla vin , snål som jag är tog jag ingen påse utan bar ut vinarna 2 st i varsin hand- en måndag- kändes som att om nån såg mig skulle man tro att jag var mycket törstig...
Så in på ICA skulle köpa lite "mjalka" eftersom vi inte fick nån mjölkleverans idag, rusade vidare , hade vännen varit där idag hade hon set hur mina ögon stod rakt ut i ögonhålorna och jag frustade med näsan och stampade m fötterna när jag halvsprang fullt fokuserad stressymptom...
Sen lilla K som springer om kring och vill handla massa saker , "för när vi var på Astrid Lindgrens värld så fick ni minsann mycket mer än vad jag fick " Men jag sa nej till allt ....
När vi till slut var i kassan säger hon - kan jag få en krona ?
Jag tror inte jag har nån svarade jag , men kolla i börsen - väl medveten om att det var ett tuggummi ur automaten hon var ute efter - så hon tar min börs klättrar upp på packa-påsen-hyllan på kassan bredvid och tittar . den är mycket riktigt tom.
Lilla K tycker då att vi ska be att få pengar av Malin i kassan som nickar lite sådär - ja ja -
Jag packar i brinnande iver ...
Stövlar ut till bilen och packar in allt i skuffen , startar bilen och börjar backa ut , lite irriterad på att alla kommer just när jag ska ut ... så kommer en herre och knackar på rutan och påstår att jag glömt både börs och påse där inne ...

Där inne ligger min börs där lilla K lämnat den uppfläkt på kassan - utan pengar ......( man skulle ju kunnat tycka att den skulle vara påfylld vid det här laget - nån som kunde tycka synd om mig )

Men påsen var det nån annan som glömt ....

Kommentarer
Postat av: Maria

Andas Anna... In och ut... långsamt... Känn lugnet ;)

2008-08-18 @ 18:16:51
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0