Sola skin å himmeln ä blå

Och jag är inne och jobbar, torsdag, fredag, lördag och söndag tänker jag tillbringa i en snödriva på ett renskinn, men då skiner väl inte solen gissar jag med min tur, eller så blir det nåt annat....
Vi tänker nämligen ta oss till stugan i Joeström igen , två gånger på samma vår inom en månad, det är otroligt ovanligt, men det gäller väl att passa på !

Hade en diskussion i helgen IGEN ska jag väl säga, angående film och barn , jag är av den åsikten att åldersgränser på filmer är till för att man ska hålla ramarna efter, jag tycker inte att filmer med femtonårsgränser är nåt för 12-åringar, jag tycker att man ska / bör följa de åldersgränser som finns, det finns en anledning till att det är satt de gränserna och det är väl inte konstigt att världen ser ut som den gör , nu kan man väl inte skylla allt på "video- och tvspelsvåld " men det gör nog inte saken bättre. Jag tycker inte 7 och 8-åringar ska titta påskräckisar, rysare och våldsamma actionfilmer. Detasamma gäller tv-spel och datorspel
DÄREMOT har det faktiskt hänt att mina barn har sett filmer spelat spel som de är för unga för;
1. När jag inte varit med och sagt ifrån
2 När de varit hos kompisar som får
3 När de sitter hemma med tvdosan själv vet jag inte heller vad som händer alla gånger
4 OCH sist men inte minst faktiskt när jag varit med , för att jag är med , för att då fattar JAG det beslutet och tar konsekvenserna , kan diskutera om det är något de inte förstår , jag vet vad det är de sett och kan förstå bättre om de sen har frågor ...

Men jag tycker också att om du tar det belslut att dina barn får, då accepterar jag det !!! Det är ditt beslut och ansvar !!! Jag hoppas bara att du accepterar och tolererar mitt beslut och tar hänsyn till att det är så !


Over and  out ! Twist and shout !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0