minnen...

Hmm skulle ta en liten promenad i kväll.... maken skulle hämta upp mig när de var klara med sitt bestämde vi ... jag hamnade i Stensele- på kyrkogården...

Jag tycker det är fantastiskt fint där, skönt och rofyllt att gå och strosa, fina gravstenar med många männsiskoöden som döljer sig där.
Såg två små stenar lagda på en grav, på en stod det; Saknar dig ! , på den andra stod det ; Tänker på dig !

Det är väl så att vi saknar dem som fattas oss... men så länge vi har dem i vårt minne så lever de kvar...
Lika levande som minnet är efter de vi älskat lika levande kan de te sig för oss, man kan tala med dem, skratta med dem och bara vara i vissheten att man är älskad och älskar...
Så många gånger som man önskar att de fanns hos oss fortfarande, så många gånger finns de oxå här...
Och så många gånger som vi nämner dem vid namn så många gånger sprids deras ande i vinden ...
Det är inte mina fotsteg som trampat stigarna på kyrkogården, jag är dålig på att ta mig dit, men jag minns mina nära och kära - varje dag...

Hur många gånger har jag inte önskat att min pappa och min farmor skulle fått lära känna sina barnbarn (sbarn) ...
Min mormor och min morfar hann de ju lära känna ...
 


Maken och killarna var och tog upp en massa fisk...
Sen gjorde vi grismat... på allmän begäran!

God natt dröm söta drömmar om dem du saknar och älskar !

Kommentarer
Postat av: Anonym

..det som är läskigt ÄR att det är fler o fler mäniskor som man kännt till som ligger där...men man får vara glad o tacksamm över den tid man haft..snyft!Jobbigt ämne
kram

2008-04-02 @ 16:08:31
URL: http://evalottastenvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0