jakthistorierna

haglar inte över mig precis - det brukar ju vara så när man sitter på pass men LITE brukar man ju få vara MED i a f
Nu är det ju så då ATT JAG HAR LEGAT SJUUUUK första dagarna på årets stora högtid - inte jul nu då - utan ÄLGJAKTEN
Ja ja ledigt från jobb och skola och så drar jag på mig nån konstig magflunsa usch hoppas ni slipper det - och resten av min family också- (jakten är inte slut än så ...)

Men i morse 07,40 så kom ett mess med en död älg 


Ringde upp maken som skickat kortet och sa Grattis lite så där iskallt - kändes inte kul att ligga hemma i soffan när han fick vara ute och roa sig ( alla har vi olika åsikter om vad det betyder att roa sig )

Han bara skrattade när han skulle prata och till slut kröp det fram att denna älgko kommit skenande MOT Stora OCH mellan O alltså Okke var med och stod ett steg vid sidan om skytten (maken)  kul bara det men INTE att hon kommit rusande mot dem i fullt sken, skulle BORT från hunden som de hört skälla någon minut innan
Och maken fick in ETT skott precis mitt mellan ögonen i pannan på denna ko ENDAST ÅTTA meter från där de stog helt öppet på kanten av ett gammalt hygge !
Tro mig jag var med och tittade ( masade mig ut och tillbakas ) och hon låg endast sex meter framför där de stog då de sköt !
"jag blev så jävla rädd " hade Okke sagt direkt efter att pappan skjutit !
En och en halv timme senare pratade jag med dem igen och då sa maken "nu har han slutat skaka ungen "
Åh vad vi skulle velat se dem där idag- värsta skräckfilmen !
Nu är ju Okke rutinerad han har varit med förr och skjutit på älg (endast 11 år gammal är det nog fjärde älgen tror jag ) men han har nog alddrig förr haf tså spännande !


                           
Alma o Albin följde m t älgen          Valparnas frsta närkontakt      Glada jägare
 
Björn blev det skjutet i skarven idag Grattis till Skytten jätteroligt !
Nu har ungarna gått i säng vi har sett Arthur och minimojerna Kul film ! Nu ska jag se house och sen går även jag i säng !
Hoppas på jaktdag på fredag !
Lycka till på torsdag tjejen hoppas det går bra !
KLart slut !   

Kommentarer
Postat av: Anna Henriksson

vad snäll du är! Vilkent äventyr lilla O fick vara med om!

2007-09-05 @ 17:20:37
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0