japaner,japaner, överallt japaner

var det  i dag i Umeå på Musikanten !
Men vi hade en "otroligt trevlig resa" som lilla tjejen uttryckte det när vi landade hemma tryggt hemskjutsade i bussen av "Valle" chaffis .
Sen att nämnda lilla tjej absolut inte gjorde sitt bästa för att charma dessa japaner ( som kommit flygande ända från Yamaha i Japan för att titta på den verksamhet med musikskola för barn från 4 år som bedrivs i Storuman och Umeå )
Neej då hon skulle då minsann inte göra som de andra så hon satt längst fram och tjurade, Japanerna satt verkligen och iakttog denna lilla surpuppa , de är nog vana med lite mer strikta och ordnade förhållanden, så jag höll nästan handen för ögonen och låtsades att hon tillhörde någon annan ...
När hon fick fram sin bok så kom hon stampande dit bak där jag satt och kastade boken i golvet framför mig jag hörde hur Japparna drog efter andan , och när de andra barnen dansade och sjöng så satt hon och "tjurade" där framme under "svarta tavlan"som hon uttryckte i telefonen till mormor sen ... En av de strikta herrarna i kostym gick fram en bit och hukade sig ner för att titta under flygeln där hon satt , för att se vad hon gjorde ....
Jag menar vad gör man som mamma , jag förstår ju att de vill att vi ska göra ett gott intryck så det var ju inte riktigt enligt planerna,

Men sen satt hon en stund , funderade, sjöng med, och bestämde sig till slut för att " okej nu är jag väl med en stund då "  så när damen 4 år tog sin bok och gick fram så tittade herrarna på mig och skrattade och ville nästan applådera åt henne ....
Jag bara - andades ut !


Sen gick vi en stund på stan och hann shoppa lite , jag bytte ett par jeans, som jag skickat efter men som inte var bra, för visste ni att man kan beställa från Lindex på nätet men man kan inte skicka tillbakas och byta , utan då måste man in på en butik... Lite dåligt tycker jag , man skickar ju efter av en anledning ...
Lilla tjejen hittade en stickad tunika som hon tyckte att jag skulle köpa ,jag provade - och köpte den faktiskt , den var rätt fin lila och ärmlös hittar den inte på nätet men den påminner lite om den här

Mormor kom ner efter jobbet och hann träffa oss en stund , hon fick gosa med en av de små tvillingpojkarna som var med ca 6 veckor gamla, så mormor var nöjd ...
och nu är vi nöjda , ska se en stund på tv innan jag kryper ner i sängen ...
Goooood night wherever you are !


Kommentarer
Postat av: Magdalena

vi hittade halsduken när vi kom hem :-D Wilma hade packat ner den så fint bland alla kläder vi köpt...

2007-10-13 @ 09:27:40
Postat av: Anna

Men har dom ändrat så man inte kan returnera? jag har skickat tillbaks massor dit?!! =)

2007-10-13 @ 19:49:39
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0