besviken...

Det känns som om det finns någon/några människor i min närhet och/eller rätt nära i a f som gör mig så besviken ibland , ju mer jag tänker på det ju mer besviken blir jag...
Att stå framför mig eller kanske inte ens det ,kanske till och med bakom ryggen på mig och prata om saker som man inte har en aning om , att förutsättningslöst sätta sig över mig och min familj, hur vi sköter saker och ting ,
varför vi gör saker på ett visst sätt och varför andra saker inte blir gjorda som just den människa tycker är det bästa ...
Och även om man tror sig veta ...Vad är det som säger att just "du" har rätt att just "ditt" sätt är det som är det bästa, och om det är det bästa vad är det som säger att vi har möjligheterna att göra just det just då ?
Hur kan "du" stå framför mig ,eller bakom ryggen på mig och säga saker utan att tänka på hur det kan uppfattas ???
De människor som "du " talar till kanske inte heller tycker det är så trevligt att ta skitsnack ???Och när det kommer fram , för det gör ofta det så ska du veta att det gör ont...
Jag har bestämt mig för att inte "slösa energi" på såna människor som "du" som är riktiga "energitjuvar" men ibland är det fruktansvärt svårt ...
Jag ångrar ju så efteråt att jag inte ger svar på tal den gång jag hör vad "du" säger ... Men det kommer i regel i efterhand "varför sa jag inte... "

Jag är inte så säker på att " du " läser detta , men "nån " kanske kan tala om ...

Och tar " du " åt dig så hoppas jag att "du " tänker efter innan du öppnar munnen hädanefter ...
Jag är inte heller ofelbar... jag strävar efter att försöka vara en bra människa ,att lära mig vara en bra människa , jag brister många gånger och ibland kommer jag på mig själv , det är inte alltid jag kan/ vill be om ursäkt om jag gjort tokiga/elaka saker men jag kan försöka ändra mitt beteende och inte göra om det ....

Det är inte lätt att vara människa idag ...
I veckans blad på min almanacka står det ;
"Fråga dig ibland på fullaste allvar om de männsikor som du umgås med lyfter dig eller drar ner dig ..." Rickard Jahnke


Kommentarer
Postat av: Anna Lidgren

jättebra citat! Hoppas ni mår bra!

2007-10-01 @ 14:51:11
URL: http://norrlandsanna.blogg.se
Postat av: Hera

Låter som någon skitit rejält i det blå skåpet!
Tänk att finna mod och säga"du jag har förstått att du tycker si och så om mig, men varför har du inte sagt det direkt till mig...vi känner ju ändå varann..."
Jag tycker du verkar ha ett bra liv. Du står för det du gör, synd för den som inte håller med. Kom ihåg att det är deras förlust!

2007-10-01 @ 15:03:48
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Anna

Instämmer med Hera! Jag har gjort en storstädning i mitt kompisskåp och bytt ut energitjuvarna. Men jag vet precis känslan när man får veta att nån sagt saker bakom ryggen på en, och inte har kurage nog att se mig i ögonen när man säger det!! Du är så bra Anna, så återigen kom ihåg att det är deras förlust!!!!!

2007-10-01 @ 17:57:24
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: vicky

Även fast jag inte känner dig helt och hållet så tycker jag att du verkar så go! Vet du hur glad jag blev när jag träffade dig sist och du gav mig en komplimang. Den dagen hade varit tung men då lyfte du mig!Tack=)

2007-10-01 @ 20:06:24
Postat av: Anna

Ja det är skit jobbigt att säga ifrån men sen känns det så bra!! Men glöm aldrig att DU är så himmla bra!

2007-10-01 @ 21:32:23
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Monica

Förstår att någon har sårat dig rejält. Men du om någon kan stå rak i ryggen. Du har en jättefin familj :O) Ni driver ett bra företag samt att du har engagemang att hinna med en massa annat.
Kram på dig och du vet var jag finns om du behöver en ventil som inte finns hemma på byn..
Ps.. du har en underbar blogg...följer er varje dag. Det känns som att man är lite hemma då :O)

2007-10-02 @ 18:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0