Tuppen Tuppen, Gåsen Gudrun och Grisen Rosa

Nej det är inte Reinfeldt, Schyman och Maudan jag pratar om ... Det är Bodils minicirkus aktörer!

             
Var på föreställning i dag i Lse på MB och hon är ju störtskön damen Bodil med sina djur !
De dansar, de slår kullerbyttor, räknar och vinkar till publiken , ja vad vi skrattade ...
Sen är ju jag livrädd för fåglar( och det hade hon ju flera stycken) det har jag nog alltid varit , så att jag ska jaga ripa.... ja jag lär mig väl men tjäder .... hurrrrvvvvaaa
                                                        Tjädertupp
Har faktiskt skjutit en tjädertupp en gång, som var skadad.
När jag och barnen kom på pass på Jaktlaget i Väster Söder om bäcken , så hoppade en skadad tjäder fram , han kunde inte flyga även om han gärna velat, Killarna var ca 4 och 7 år gamla så vi smög på tjädern , ringde jaktledaren och fick lov att skjuta den stackaren.
Killarna hukade bakom mig, höll för öronen och kikade - jag sköt! Och fick den efter första skottet!!!
Tjädern tog ett sista skutt med huvudet före rakt ner i ett hål i marken...
Nu var goda råd dyra- jag är ju livrädd för fåglar - även döda ...
Så jag sa till äldsta killen - nu Okke nu får du gå och plocka upp den fina tuppen - vad pappa ska bli impad av att vi skjutit en sån fin tupp!!!
NÄHÄ jag tänker då inte plocka upp den - sa han ...
Jag trugade och bad , bönade på mina bara ... men icke sa Nicke ... han vägrade
Jag fick ringa svågern , som kom och tog upp den ur hålet - han höll på att skratta ihjäl sig !!!
Men jag har då skjutit en tjädertupp!

SIK förlorade båda matcherna idag - fast jag försökte heja fram dem ... men är motståndet för hårt och ... ja så kan det gå !
Nu är det sängdax och i morgon så bär det iväg t LSE för övernattning och hockey ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0