Sköna söndag

Har vart en lång skön dag ,jag och mellankillen plockade fram tomtarna i dag så nu är det bara mys här hemma , tog inte fram alla dock kunde hejda mig lite men det brukar bli mera framemot jul...Jag är julgalen!

Sen åkte vi ut på samhället , mellankillen hade ju kämpat och tillverkat ljuslyktor för dagens ljusgrottetävling,
efter lite funderande vad man skulle hitta på så började alla 19 barn ( tror jag det var ) från klass 1 bygga, skotta, gräva och jag var fascinerad över hur de hjälptes åt , jätteduktiga var de - det blev en julbröllpstårta med ljus och brudpar !    Jag och lilla A gick ner på ladan fikade och såg match medans de byggde klart , sen var det skyltning ,dans och jullekar, godisregn och priusutdelning, klass ett vann andra pris för tårtan "      Det var så mysigt med snöandet och julsånger, tomtar och glögg, Lilla A fick träffa två tomtar , fick ett paket och en klubba, hon var kanonnöjd!     

Ikväll fick jag då höra att tre killar från bl annat klass sex varit och rivit snögrottorna och förstört - då blir man besviken , de "skulle bara få ut pengar från isklumparna " låtsasfemhundringar som barnen fryst in som attiraljer i sina ljusgrottor,  det är trist att det ska måsta förstöras !Tur att någonsa ifrån - en mamma  - trots att kommunens ansvarige var i närheten så sa den människan inget till killarna - Dåligt tycker jag ! Skämmes Ta me ---

Sen hämtade jag upp storkillen som var på ladan och spelade hockey m ungar från klass tre upp till klass 9 -  det är kul att de gör sånt ! Duktiga ungar !       Var på macken och gjorde en liten insats m maken ! Sen skön hemmakväll med barnen lite snöskottning och mys framför tvn !
                                         Nu är det godnatt !
                                                                           

Kommentarer
Postat av: Maria

Men Anna!!! Din mellankille går i 2:an... I say no more... ;)

2007-12-03 @ 09:30:57
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Emma Persson

Går möjligtvis din pojke i systersklass, för hon pratade om någon tårta!? :)

2007-12-03 @ 09:41:41
URL: http://peersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0